söndag 1 mars 2015

Ännu en matblogg? Självklart. Varför inte?

Jag har funderat länge på att skriva ner det jag och min familj lagar och bakar men det har helt enkelt inte blivit av förrän nu. Bloggen handlar om mig, Heidi, min man Niclas, våra barn Mille 8 år och Astrid 3 månader och vad vi äter och njuter av till vardags. Sedan har vi såklart även vår hund Gizmo med på ett hörn. Jag och Niclas älskar all slags mat, vi älskar att laga mat såväl som att äta den. Jag älskar även att baka och bakar sällan samma bakverk två gånger förutom för några få undantag. Vår son Mille är otroligt kräsen med maten och äter endast ett fåtal rätter, inget får blandas eller röras ihop och absolut inga grönsaker. Astrid är än så länge nöjd med sin bröstmjölk. Gizmo äter gärna allt vi äter om han skulle få. :)

Matlagning och bakning är lite av en passion och samtidigt lite terapi för mig. Jag står gärna länge och mycket i köket och gärna i fred, då njuter jag som mest och då blir maten eller bakningen som bäst. Niclas är en stolt skivnörd som också gärna lagar mat men är ganska så hopplös när det kommer till att baka. För honom är det väldigt viktigt att laga mat till rätt musik, så ibland kan det ta en stund innan han kommer igång med maten för att han letar efter, just bra musik och det kan kännas lite frustrerande för mig. :) Han står också gärna ensam i köket, vilket inte är så lätt i vår lilla lägenhet, men vi gör vårt bästa med att ge varandra lite plats. Vi ska försöka, i denna blogg, koppla vår passion för matlagning med, i alla fall Niclas passion, musik. Och kanske vi även får till ett dryckestips ibland....

Hoppas du kommer att hitta inspiration och njutning i vår blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar