måndag 20 april 2015

Drömmer om tårtor och sånt

Längtar efter att baka! Det är det jag drömmer om när jag lägger mig på kvällen med en bebis vid bröstet. Har det gått långt då? Med en 5 månaders bebis blir det inte många, långa stunder för mig själv, typ inga alls. Inte när jag har en liten tjej som inte vill sova själv utan nära, nära, i famnen. 

Jag har ju bakat men det är stressigt och jag har ofta tankarna hos Astrid. Därav också en del misslyckade bak. Jag bakade havreflarn i förra veckan, ganska goda blev de men inte smakar de så mycket havreflarn. :) De smakar mest smör. Så recept blir det inte på dom. Ska göra ett nytt försök en annan gång. 

Ligger i alla fall och drömmer om tårtor och kakor och bullar och bröd. Hahaha... Hoppas få baka snart och lägga upp här på bloggen. 

Min surdeg som jag startade för ett tag sen blev också förstörd, jag har dock startat en ny. Håll tummarna att den blir bra och att det snart kan bli ett gott surdegsbröd. 

Det blev ett inlägg om drömmar om att baka men inget recept nu. Det kommer nog. Ha det fint i vårsolen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar