söndag 12 april 2015

Tråkig fik-erfarenhet men troligtvis goda musslor

Igår var en så härlig dag! Solen sken, det var varmt och härligt. Mille går på dans, på lördagar, så vi körde honom in till Falkenberg och sen tänkte vi göra något mysigt efteråt men det blir sällan som man tänkt sig. Mille ville bara hem och var inte alls sugen på att vara iväg och njuta av vädret. Så vi bestämde oss för en snabb lunch på ett fik centralt, på torget. Sån besvikelse det var! Jag brukar inte tala illa om ställen men upplevelsen var inte alls bra. När jag vänligt påpekade att maten inte var ok och att jag inte kunde äta det fick jag svaret att det inte är något fel på den och att "den ska vara så". Ingen förståelse alls och jag är verkligen inte kinkig med maten och jag klagar aldrig om det inte är riktigt illa. I det läget skulle jag, som jobbat hela mitt yrkesliv inom serviceområdet, säga; vad tråkigt för dig, kan jag erbjuda något annat? Det blir inget mer besök där i alla fall. 

Men nu till något roligare.... Vi besökte vår nybyggda Willys butik och intill den ligger nya Hav52, en ny fisk- och skaldjursbutik. Det var fräscht och med trevlig personal. Vi skulle köpa lite rökt lax och blev övertygade om att även prova knivmusslor. Vi var inte så svårövertalade kan jag tala om. :) Idag ska dessa tillagas eftersom det inte var läge att mysa med vin och musslor igår; Niclas återupptog nämligen sin DJ-karriär. Mer om det kan du snart läsa på hans blogg, www.beatbox.se Ser så fram emot musslorna och återkommer med mer om detta. 

Ha en mysig söndag! Vi har en blåsig en.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar