måndag 27 april 2015

Amningsdimma och smakportioner

Amningsdimma/bubbla.... Min hjärna är som en stor påse med bomullstussar just nu. Aldrig har jag upplevt det värre. Ja, jag har ju bara ett barn sen tidigare men jag känner inte igen denna konstiga dimma som jag hamnat i. 

Jag har bättre och sämre dagar och på de bättre har jag i alla fall många goda ambitioner. :) 

Nu har vi börjat med smakportioner till lilla Astrid. Det är så roligt att se med vilken glädje hon äter och upptäcker nya smaker. Jag har bjudit henne på morotspuré, ärtpuré, mixad köttfärs och fisk. Hon har även testat på avokado och banan. Hon är verkligen nyfiken och glad i att testa nya smaker. Jag ammar henne helt fritt fortfarande (som märks på min amningsdimma) och bjuder på lite mat i samband med våra egna måltider. 

Nästa utmaning blir väl att strukturera upp detta och byta ut någon amningsstund mot riktig mat. Men struktur är inte riktigt min starka sida just nu. Kanske lika bra att låta det vara som det är just nu.... Det ordnar sig nog ändå. Lättar denna dimma av sig själv eller måste jag sluta amma helt, är det någon som vet??? 

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar