fredag 22 maj 2015

Lakritsdrömmar

Förra helgen var vi ju iväg till den östra delen av landet, bl a så besökte vi Mariefred en dag. Det var verkligen en mysig liten stad. Vi hittade en av Leila Lindholms butiker och där köpte jag bl a lakritspulver. 


Idag fick jag äntligen en chans att baka igen och Mille har tjatat lite om att jag ska baka vaniljdrömmar igen så det fick det ju bli då men en del av degen fick bli lakritsdrömmar. Och så goda de blev, tyckte i alla fall jag. :) 

Receptet på vaniljdrömmar finns under länken och för att även få lakritsdrömmar tog jag lite mindre än hälften av degen och tillsatte 1 tsk lakritspulver. Tillsätt efter smak, ta lite i taget tills du har fått den smak du vill ha. Nästa gång Mille vill ha drömmar får jag prova någon ny smak. 


Ha en fin helg! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar