måndag 18 maj 2015

Härliga helg...

Så underbar långhelg vi haft. Vi har hälsat på hos min syster med familj i Strängnäs. Vår hund Gizmo fick dock stanna hemma med min andra syster som hundvakt och det är vi tacksamma för, väldigt mycket pga att det redan finns två hundar i Strängnäs, lugnast utan vår galenpanna till hårboll, helt enkelt. 

Det var en ljuvlig helg men inte ett enda matinlägg har jag hunnit med. Niclas har vart lite på egna äventyr som du kan läsa om på hans blogg: beatbox.se och jag har haft fullt upp med lilla Astrid och vårt runt-omkring-åkande. En av dagarna tillbringade vi på turistgatorna i Stockholm, det var riktigt roligt att vara tillbaka. Jag har bott där, nu för ganska många år sen, men det känns på något sätt som hemma, saknar staden även om jag trivs väldigt bra här på västsidan. 

Vi njöt för fulla muggar och åh så tacksam jag är för allt fint som vi fick av min kära syster och hennes svägerska. Pelargonsticklingar, hjortron (mmmm...) och torkad svamp av syrran och honungstomatplantor av hennes svägerska, tack Satu och Tina!!! <3 Nu är det bara att hålla tummarna för att jag kan hålla liv i tomaterna och blommorna. Värmen får ju också komma nu så jag vågar ställa ut dom i solen! Jag har så mycket planer för allt, måste bara ha tiden.... Och solen... Fortsättning följer.... 


Vi hade ju även bröllopsdag igår 17/5. Inte för att det blev så mycket till firande då eftersom vi satt i bilen hela dagen, kanske kan vi få till något trevligt till helgen som kommer? Vi fick i alla fall en kokbok av syrran, Satu, Lisa Lemkes senaste. Gillar verkligen den! Jag älskar kokböcker! Det önskar jag mig jämt och jag läser nästan alla från pärm till pärm. Jag har några nu, men man kan aldrig få för många. :) Här är de flesta:


Och här är favoriterna just nu:


Ha en underbar vecka hörni! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar