lördag 30 maj 2015

Barn och barnmat

Just nu kretsar allting kring Astrid, såklart. Hon utvecklas så otroligt mycket hela tiden att jag, som umgås med henne hela dagarna, har svårt att hänga med. Det blir alltså inte så mycket tid och energi för rolig matlagning, bakning eller bloggande. När vi väl lagat till någon mat till oss andra så gäller det att snabbt slänga i sig maten och vara glad att man fick i sig en hel portion innan den blev för kall och oätlig, ingen tid för fotografering eller njutande. Eller så kommer jag på, efter att slafsat i mig nästan hela portionen att det kanske jag skulle ha fotat och lagt upp.... 

Det fungerar i alla fall ganska bra att äta om Astrid också kan äta samtidigt. Jag har fram tills nu gett henne grönsakspuréer tillsammans med fisk/kyckling/nötfärs. Men häromdagen lagade jag en hel rätt till henne, kycklinggryta som jag mixade. Hon älskade det! Roligt när hon är så matglad. 


I helgen, alltså typ idag så ska jag baka en kaka... O så ska jag städa, tvätta, laga lördagsmat, Niclas ska jobba, handla.... Eh.... Jag tror att jag prioriterar bakningen och maten. :) Åh så gott det ska bli och roligt. Kommer mer om det här på bloggen sen. Trevlig helg på er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar