tisdag 13 oktober 2015

Bullbak, bullbak hela dan!

Tittade på dessertmästarna på kanal 5 ikväll och blir så besviken på att jag inte får se mer av desserterna, jag vill ju veta mer om vad och hur de gjort alla dessa fantastiska efterrätter. Det mesta går ut på att prata om varandra och juryn och vem som åker ut eller inte åker ut. Jag vill se rätterna! 

Jag har i alla fall bullbakat igen. Det är något som återkommer då och då. Älskar kanelbullar! Och jag är så nöjd med bakbordet, det är helt perfekt att baka på och eftersom vi har så trångt så är det så smidigt med bordet som kan lyftas undan om det behövs. 

Här gjorde jag en variant med äpplen i. Det blev väldigt gott men det hade inte skadat med mer äpple, det får jag tänka på till nästa gång. Jag har bakat tidigare här på bloggen och receptet finns här under bullar

Efter att jag kavlat ut degen bredde jag på smör- och kanelblandningen och strödde sedan på rivna äpplen. Hur enkelt som helst. Rulla sedan ihop degen som vanligt. Ska absolut göras igen. 


Det fick såklart bli några vanliga kanelbullar också, främst till Mille men han gillade inte dom heller så det hade ju inte spelat någon roll. Fast jag gillar dom också. Fler till oss andra! :)


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar